top of page

Kotisivujen markkinointi – Kolme tapaa hankkia asiakkaita

  • Writer: Miikka Tuomaala
    Miikka Tuomaala
  • 13.4.
  • 1 min käytetty lukemiseen

Verkkosivut tarvitsevat vierailijoita, jotta ne voivat tuottaa tulosta mutta kuinka verkkosivuille kannattaa hankkia liikennettä?


Tähän on kolme eri tapaa:




Kotisivujen markkinointi - kuvituskuva werkamo.fi sivuilta, jossa esimerkki hyvästä verkkosivusta joka tuottaa asiakkaita
Werkamo.fi etusivu - Kuinka markkinoida omia verkkosivuja

 

Hakukoneoptimointi.


Hakukoneoptimointi tarkoittaa, että kotisivujasi nostetaan Googlen hakutuloksissa mahdollisimman korkealle. Tällöin kun potentiaalinen asiakas Googlettaa toimintaasi liittyvää hakusanaa, hän tulee näkemään sivusi hakutuloksissa.


 

Hakukoneoptimointi voidaan jakaa kahteen osa-alueeseen:


  • Tekninen hakukoneoptimointi


Tekninen hakukoneoptimointi varmistaa, että sivujesi meta-tekstit, kuvien tägäykset ja muut tekniset asiat ovat kunnossa. Tämä mahdollistaa hakukonenäkyvyyden muttei takaa sitä.



  • Aktiivinen hakukoneoptimointi


Aktiivinen hakukoneoptimointi, nimensä mukaisesti on aktiivista toimintaa hakukoneoptimoinnin parissa. Tähän kuuluu yksinkertaisena esimerkkinä blogin kirjoittaminen ja ohjekeskuksen luominen.



Lue lisää hakukoneoptimoinnista tästä artikkelista: Miksi kotisivusi eivät näy Googlessa



 

Google-mainonta.


Google-mainonta on todella tehokas työkalu hankkia asiakkaita. Kun potentiaalinen asiakas Googlettaa tuotettasi tai palveluasi Google nostaa mainoksesi heille näkyviin. Tämä tarkoittaa, että tavoitat valmiiksi ostohousut jalassa olevat henkilöt helposti ja vaivattomasti.


Huomioi kuitenkin, että Google-mainonta saattaa olla tyyristä ja siihen on hyvä perehtyä huolellisesti ennen kuin tuhlaat liian paljon rahaa. Myös verkkosivujen toimivuus liittyy vahvasti Google-mainonnan menestykseen.


 

Sosiaalinen media.


Sosiaalinen media on siitä loistava kanava, että voit markkinoida ilman kustannuksia (toki maksettu mainonta myös siellä mahdollista).


On kuitenkin hyvä muistaa, että sosiaalinen media ei ole kaupallinen kanava, joten jotta tavoitat oikeat henkilöt täytyy sinun luoda heille arvoa. Toisin sanoen ”tämä on tuotteeni ja tahdon että ostat sen” -taktiikka ei toimi.



 


Ota yhteyttä, mikäli tarvitset apua verkkosivujesi kanssa!






 
 
 

Comments


bottom of page